אנשי המולטי: התמודדיות מעשיות ורגשיות

לזהות את עצמנו כחברים במועדון המולטי יהיה הצעד הראשון.
כעת, כדי לתמוך באיכויות שמגיעות עם היכולת בריבוי התחומים, שווה יהיה להכיר מקרוב את מרכיבי ההתמודדות המעשית והרגשית סביבה. אחרי הבנה של מערכת האתגרים אפשר יהיה להתחיל וליצור שגרה רגשית נינוחה יותר וגם התנהלות מותאמת ותומכת באיכות המופלאה הזו.
ניהול זמןכאנשי המולטי אנחנו פורחים כשיש לנו כמה פרוייקטים במקביל, זה מאפשר לנו לנוע מפרויקט לפרויקט בתשוקה גדולה יותר. היכולת לדלג מדבר לדבר הופכת פעמים רבות גם לקושי בניהול הזמן.
הקושי נובע משתי סיבות:
הסיבה הראשונה, היכולת להעמיס על צלחת עמוסת הפרויקטים, עוד עשייה חדשה וכך הזמן נדרש להתחלק בין יותר תחומים.
הסיבה השניה תהיה מצב שבו נוצר "שיתוק". לפעמים מתוך הידיעה שיש לנו זמן קצוב וגם כמה דברים במקביל- מתערערת הבחירה ונוצר שיתוק שמונע מאיתנו לגשת אפילו רק לאחד מהם. פרנסהרבים מאנשי המולטי הם אוטודידקטים המלמדים את עצמם באופן מלא מקצועות שונים מאוד זה מזה. התפישה שהעבודה "נעשית על הדרך" או, ש"זה לא באמת המקצוע שלי" - יוצרת מצב שבו תמחור העבודה יהיה נמוך מהממוצע או, לגמרי בחינם.
לעיתים גם אפקט המתחזה ינהל את הסיטואציה.
קושי נוסף משתקף בתחזוק עסק עצמאי מרובה תחומים:
בהיבט המעשי- נדרשת יכולת תכנון טובה של משאבים (שיווק, תכנית עסקית, בניית לוז ועוד) על מנת לתחזק את קצוות העשייה השונים.
בהיבט הרגשי, עליו ארחיב גם בהמשך, אנשי המולטי מתקשים להצהיר על עשייה מקצועית מגוונת כל כך ומפספסים בתוך זה גם אפיקי פרנסה מהותיים.
 פחד מהחמצהאנשי המולטי יודעים את עצמם מצויין. הם מכירים את הצורך שלהם בתנועה מגוונת ובלמידה מתמדת שלא מוגבלת לתחום עשייה אחד. התחושה שמא יבחרו במקצוע ש"יחייב" אותם להשאר איתו ולעסוק בו, מעוררת פחד כבד שזו תהיה טעות גדולה שתחמיץ את שאר האפשרויות.
אחד מהמאפיינים המובהקים של אנשי המולטי הוא הפחד מהתחייבות- הם לא מוכנים להתפשר ולהצהיר על עשייה מסויימת אחת שתגדיר אותם.
בין בושה לאשמהאנשי המולטי מלאי כשרון וידע, הם מתעניינים ורוכשים לעצמם מקצועות להתמחות בהם וגם תחביבים ותחומי עניין חדשים על בסיס קבוע.
אנשי המולטי מלאים בהפתעות ובעולם פנימי עשיר כמו גם הידע שלהם.
אנשי המולטי מחווטים אחרת, יש להם יכולות מחשבה זריזות מאוד, יכולת תפישה שונה, הסקת מסקנות ופתרון בעיות.
יחד עם אלו, אנשי המולטי שלרוב אינם מכירים ביכולת המופלאה שלהם, נתונים לביקורת מתמדת של החברה ולהשוואה פנימית תמידית בינם לבין האחרים.
היכולת למצות ולא להתמיד, היכולת להתפזר על כמה דברים במקביל, החוסר ב"הצלחה" במיקוד, האתגר הכלכלי שציינתי כאן קודם, ההבנה שכנראה לא יצעדו בעולם עם תואר אחד שיגדיר אותם לכשישאלו "אז מה אתה עושה בחיים?"- כל אלו מנותבים לא פעם לתחושות של אשמה ובושה.
כשאנשי המולטי מבקשים לחלוק עם האחרים את עולמם הפנימי, הם עלולים לפגוש חוסר הבנה של הסביבה, מה שמוביל בסופו של דבר לתחושת שונות וזרות ושבוודאי "משהו לא בסדר איתי".אם זיהיתם את עצמכם בתוך השורות האלה, זו התחלה מצויינת!
אין שום דבר לא תקין או משובש בדרך שבה אתם הולכים ואפשר ללמוד להתנהל בעולם עם איכויות המולטי ובכך לקבל ממנו יותר וגם לתת יותר, היכן שתבחרו.
ההבנה הזו היא קרקע משמעותית לחוות את עצמכם אחרת ולהתנהל בעולם בחופשיות בדיוק כפי טבעכם.
האתגרים הרגשיים והמעשיים יהיו קלים יותר בזכות ההבנה הזאת, יש דרך להתנהל עם אלו ולחקור מה נכון לכם ומה מתאים.
מועדון המולטי הוא בהחלט אחד מהמועדונים הכי שווים להשתייך אליו :)